10 Aralık 2006 Pazar

ZORAKİ SODALİ HARELİ KEK

İlk kez yapiyorum bu keki; kivami pek tutturamadim ilk basta, o yuzden adi da boyle oldu. Cok koyu kivamli oldugu icin duzgun bir sekilde yayilmadi kek, sonradan kivamini biraz inceltmek icin soda ekledim, iste o zaman oldu. Size tavsiyem asagidaki olculerle akici bir kivam elde edemezseniz soda miktarini artirin. Tarifi bircok yerde gormustum, ben Figen den aldim ve yarim olcu yaptim. Asagidaki olculer tam, nasil mi yaptim?:

Malzemeler:

-7 kahve fincanı toz şeker( bence oldukca fazla)
-4 yumurta
-3 kahve fincanı sıvı yağ
-1 şişe soda-9 kahve fincanı un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya


Şekerle yumurta çırpılır. Daha sonra geri kalan malzemeler eklenir. İyice cirpildiktan sonra harc ikiye bolunur. Yarisina kakao katilir. Yaglanmis yuvarlak kaliba(olculer buyuk kalip icindir, eger kucuk capli kalip kullanilacaksa yarim olcu yapin) Once sade hamurdan bir kepce tepsinin tam ortasina dokuyoruz, sonra kakaolu hamurdan bir kepce diger koydugumuz hamurun tam ortasina dokuyoruz. Kepcelerin altindan damlamamasina dikkat ederek harc bitene kadar bu islemi devam ettiriyoruz. Eger duzgun olmadiysa benim gibi en sonunda kurdan yardimiyla icten disa dogru cizgiler cizerek desen verebilirsiniz. Onceden isitilmis 175 derece firinda 35-40 dakika pisirin.

Afiyet olsun...

Not: İlk yorumlara bakmak icin tiklayin: http://cilek.blogcu.com/1169602/

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru