27 Mart 2007 Salı

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU ISPANAK

Ispanagi sevdirmek icin bir alternatif olabilir.. Benim cocuklarim cok severek yiyorlar.

Malzemeler:
  • 1 orta boy kurusogan
  • 2 yemek kasigi siviyag
  • 750gr. ispanak

Besamel sos icin:

  • 3,5 yemek kasigi un
  • 100gr. margarin
  • 500ml. sut
  • 1 tatli kasigi rende hindistan cevizi(kuru)

Uzerine:

  • 1 su bardagi rende kasar peyniri

Yapilisi:

Oncelikle soganlar yemekli dogranir ve siviyagla birlikte kavrulur. Daha sonra yikanip dogranmis ispanaklar eklenip kavrulur. Kavurma sirasinda tamamen suyu cektirilir.Tuzunu bu esnada ayarlayabilirsiniz. Ayri bir kapta margarin eritilip, un eklenir ve rengi degisip kokusu cikincaya kadar kavrulur. Hindistan cevizi rendesi eklenip 1-2 dk. daha kavrulduktan sonra sut, cirpici yardimiyla yedirilir. Topaklanmamasina dikkat edilir ama basarili olamadiysaniz da el blendiriyla puruzsuz bir kivam elde edebilirsiniz. Kaynadiktan sonra 5dk kadar daha pisirin.

Daha sonra ispanakla besamel sosunu bulusturup firin kabina alin. Uzerine rende kasari serpip uzeri kizarincaya kadar 200 derece firinda pisirin.

Efendim afiyet olsun...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

bana bugün yorum yazdınmı benim siteme bakarmısın

Hülya dedi ki...

Ve benim Cedrıc buna bayılır.Ispanak çok seviyor oğlum.Ama ağbimiz için aynı şeyi söyleyemiyorum maalesef:(
Ellerine sağlık canım...

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba AYSE26,
Evet yazdim canim..

Merhaba HULYAcigim,
Abiniz icin uzuldum, bu haliyle de yemek istemiyor demek. Tesekkurler canim..

Adsız dedi ki...

bende bugün ıspanak yemeği yaptım daha öceden görseydi bu tarifi denerdim,harika görünüyor ellerinize sağlık..
selamlar...
www.denizesintisi.com

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba EBRUcugum,
Olsun canim, haftaya da bunu yaparsin:)Tesekkurler...

Unknown dedi ki...

sebze delisi benim için harika bir alternatif ellerinize sağlık...

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba ZERRIN,
Sebze delisi olmak; guzel bir sey olsa gerek, bizim evde et agirlikli beslenilir genelde. Bunlari araya sıkıştırmaya calisiyorum ben..
Tesekkurler canim, afiyet olsun:)

Adsız dedi ki...

Merhaba canım Çilekli. Dün bu tarifini yaptım. Nefis oldu. Tek bir farkla içine pastırma dilimleri yerleştirdim. Bayıldık...

Tarif için çok teşekkürler canımmm ...

Sıcacık sevgiler.

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba ZERRINcigim,
Begenmene cok sevindim. Pastirma cok iyi fikir, ben de deneyecegim:)

meryem dedi ki...

bende yeni yeni yemek öğreniyorum çok yardımcı oluyo tarifleriniz tşk ederim

Yelda Özyurt dedi ki...

kkur ederim meryem:))

çilekli arama motoru