10 Aralık 2006 Pazar

YE#25 HAMUR TOPLARI/BALON BÖREK

Annemden aldigim tariflerden birisi... Biz genelde sahura yapariz bu hamur kizartmasini ama ani gelen misafirlere kahvaltilik türü sunmak isterseniz yanina bu hamur toplarindan yapabilirsiniz. Ben yaninda tulum peyniri ve komposto ile cok severim. Sofrada koca bir tabak icindeki dag gibi duran bu kizartmalar kisa bir sure icinde bitiverecektir. Resimde de gordugunuz gibi ici bombos olur; sanirim psikolojik olarak doyuruyor. Annem bunu eğri büğrü keser, ben yuvarlak kesmek istedim ve annemi anladim. Yuvarlak olunca yagda cevirmek cok zor oluyor. İkinci turu ben de eğri büğrü kestim

Hadi yapalim artik(verecegim olculer 3-5 kisiliktir):

Malzemeler:
-1 cay kasigi karbonat
-1-1,5 cay kasigi tuz
-1 yumurta
-1 bardak yogurt/yogurt suyu
-Aldigi kadar un

Yapilisi:
Bütün malzemeler karistirilir ve aldigi kadar unla hamur yapilir. 0,5cm. kalinliginda acilan hamurdan kesilen parcalar kizgin yagda kizartilir.


Ve afiyetle yenir. Hepsi bu kadar...









İlk yorumlari okumak icin tiklayabilirsiniz: http://cilek.blogcu.com/1182164/


Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru