5 Aralık 2006 Salı

TENCEREDE SU BOREGİ

Hamur acmayi bilen bilmeyen herkesi su boregi yapmaya davet ediyorum. Bu boregi pilav tenceresinde pisiriyorum ve cok guzel oluyor. Hemen tarife geciyorum.

Malzemeler:

(benden tavsiye bu olculerle 3 kisiyi gecmeyin:)
-4 yumurta
-1 tatli kasigi tuz
-aldigi kadar un
-Aralarina surmek icin 125gr. tereyag(ben bu sefer sahura yaptigim icin nerdeyse yarisini kullandim)
-ici icin lor peyniri ve maydonoz.
-20cm. capinda yapismaz yuzeyli tencere(benim yaptigim kalinlikta ve bu olculerle yapmak isterseniz)

Yapilisi:

Once yumurta, tuz ve undan hamur yoguruyoruz. Hic su koymuyoruz. Hamurun kıvami ele yapismayacak kadar olacak. 5 beze yapip uzerini posetle kapatip en az yarim saat dinlendiriyoruz. Hamurlari acip seriyoruz. Bir tanesini tencerenin capi kadra kesip(tencerenin kapagini kullanabilirsiniz) ayiriyoruz. Bunu en uste koyacagiz; bu yuzden haslamiyoruz, bir de en alttakini haslamiyoruz. Kenarindan artan parcalari da aralara kulanacagimiz icin 3'e ve ya 4'e bolup digerlerinin yanina seriyoruz.
Bu arada buyukce bir tencerede tuz ve birkac damla yag eklenmis suyu kaynatmaya basliyoruz. Tencereyi erittigimiz tereyag ile yagliyoruz. Actigimiz hamurlardan bir tanesini tencereye fazlaliklarini kenarlardan sarkitacak sekilde yayiyoruz.

Bir buyuk kapta veya tepside de soguk suyu ve yaninda da kevgiri hazir bulunduruyoruz. Ayrica suyu suzulen hamurlari hafifce kurulamak icin de bolca temiz havlu bulunduruyoruz.Butun bu malzemeleri sirasiyla yanyana dizerseniz isiniz daha kolay olur. Simdi erimis tereyagini tencereki hamurum uzerine firca yardimiyla suruyoruz. Hamurlari ikiye kesip once kaynayan suya, 30-45 saniye bekledikten sonra delikli kepce yardimiyla soguk suya atin. Sonra kevgire alip havluyla suyunu hafifce alin ve tencereye burusturarak koyun. Boregin harcini isterseniz her katin arasina azar azar koyun, isterseniz sadece ortasina koyun. Ama tencereye koydugunuz her parca hamuru mutlaka yaglayin. Kestigimiz hamurdan kalan kenarlarida aralara koyun. En ust ve en alttaki hamur haricinde butun hamurlar ayni yontemle haslanacak. Kestigimiz yuvarlak hamuru koymadan once kenarlari kapatalim, yaglayip en uste kestigimiz hamuru yerlestirelim. Onu da yagladiktan sonra tencereyi kucuk ocak uzerine alip tencereyi 1-2 dakika arayla ocak uzerinde kaydirarak her yerini pisirip boregi ters cevirin.

(Ben cevirmek icin mevcut tava kapagimi kullandim. Bu kapagi hamsi ve sebze tava yapmak icin Trabzon dan almistim, donunce farkettimki burada da varmis.) Eger sizin boyle bir kapaginiz yoksa bir tepsinin arkasina cevirip kaydirarak tencereye tekrar yerlestirebilirsiniz. Obur tarafini da ayni sekilde pisiriyoruz.
Sonra dilimleyip afiyetle yiyoruz.
Not: ilk yorumlari gormek icin linki tıklayabilirsiniz: http://cilek.blogcu.com/1104694/


2 yorum:

Adsız dedi ki...

ne adar pratik... Ellerinize sağlık ... Su böreği genelde bana ağır gelir ama bu çok ağır değil gibi ...

http://misss.blogcu.com

Yelda Özyurt dedi ki...

merhaba MISSS,
Tavsiye ederim:))

çilekli arama motoru