27 Temmuz 2007 Cuma

MİLFÖY TATLISI

Bugunlerde sık sık bu tatlidan yapiyorum; çünkü hem pratik, hem de serin bir tatli. Malum havalar feci sicak gidiyor, Rabbim tum canlilari beterinden korusun... Kılımı kıpırdatacak halim yok aslinda, ne yemek yapmak geliyor icimden, ne disari cikmak. Bu tur serin tatlilar biraz iyi geliyor sanki:) Ya da ben bahane ariyorum yemek icin, bilemem;) Eger sizin de bahaneniz varsa durmayin, mutlaka yapin:

Malzemeler:
Kremasi icin:
  • 2 su bardagi soguk sut
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 yemek kasigi toz seker
  • 3 yemek kasigi un
  • 50gr. margarin
  • 1 paket vanilya

Arasina koymak icin:

  • 2-3 adet muz
  • limon suyu

Ve tabiki milfoy hamuru( 10 yaprak icindir olculer)


Nasil mi yaptim?:

Oncelikle kremasini hazirladim ki, sogusun. Yumurta sarisini, sutu, unu ve sekeri iyice cirptim. Ocaktasurekli karistitrarak kaynamasini bekleyip, 3-5 dakika kadar daha pisirdim. Margarini ve vanilyayi ekleyip bir sure mikserle cirptim. Soguyana kadar ara ara karistirdim.

Milfoyleri ucgen dilimleyip(bir kareden 4 tane cikacak sekilde yaptim ben, siz isterseniz 2 tane de cikarabilirsiniz) firinda kabarip hafif kizarana kadar pisirdim. Biraz soguduktan sonra katlari acilan milfoyleri bir bicak yardimiyla enine 3'e ayirdim. Bazilari yeterince kabarmadi; onlari da 2'e ayirdim.

Muzlari dilimleyip limon sıktım uzerlerine. Boylece hem muzlar kararmadi, hem de ayri bir lezzet verdi tatlima. Krema ve milfoyler tamamen soguduktan sonra aralarina krema surup muz koydum ve dagilmamalari icin kurdanla sabitledim. Uzerlerine pudra sekeri serpmeyi unutmadım tabi.

Dolapta sogutup yeyince cok daha yenesi bir tatli oluyor ama fazla da bekletmeyin cunku milfoyler citirligini kaybediyor. Ya da kapali bir kapta bekletmeyi deneyebilirsiniz, ben henuz denemedim.

Efendim afiyet olsun...

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Nefis olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım Çileklim, ne güzel bir tatlı olmuş bu böyle.. Ellerine sağlık.

Çıtır çıtır ohh serin serin yenir...

Çoook sıcak çook ne yapacağız bilmiyorum...

Seni sımmsıkı kucaklıyorum...

sevgiler...

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Yelda Ablacım, tatlı nefis görünüyor ellerine sağlık. Bu arada yeni adres aldım linklerine ekler misin?
Sevgiler.
Nazife.

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba TATILVEOTEL,
Tesekkur ederim, sevgiler....

Merhaba ZERRINcigim,
Cok tesekkur ederim canim, evet gercekten dedigin gibi bir tatli. Ben de seni simsicak kucakliyorum canim benim:)))
Sevgiyle kal..

Merhaba PEMBELI,
Canim tesekkur ederim, blogspot a hosgeldin;) Senin adina cok sevindim...

Nukhet dedi ki...

Milfoylu tatlilar bir kac senedir ilgi alanimda. Bir tarif bulmak cok guzel oldu. Ellerinize saglik. Sevgiler

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba NUKHET,
Ne mutlu bana:)
Tesekkurler...

serinmavi dedi ki...

Ayy çok güzel görünüyorr eline sağlık canım...Pratik olması çok cazip kılıyor doğrusu...selamlar...........

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba SERINMAVI,
Tesekkurler canim, evet pratik ve lezzetli:)

Hülya dedi ki...

Hımmmm nefis olduğuna öyle eminim ki;)))

Çok öperim...

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba HULYAcigim,
tesekkurler canim, ben de optum:)

yaban mersini dedi ki...

slm..cnm.ne kadar hoş bir görüntü yakalamıssın bu klasik tatlıda.ellerine sağlık.selamlar.

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba DIYALOGYEMEKLERI,
Cok tesekkrler;)

çilekli arama motoru