10 Aralık 2006 Pazar

HALUJ-PATATES YE#16

Eveeeet sonunda haluj yaptim. Portakal Agaci HATICE sagolsun:) Tarif ona ait. Ben cok sevdim. Evdekiler ise 'manti etli olmali 'dediler. Ben de onlara 'bu manti degil haluj' dedim Onlar gibi harika sekiller yapmadim, yapmaya calismadim bile cunku nasil yapildigini anlamadim. Ben borek gibi kenarlarini tirnagimla bastirdim. Boyle de fena degildi sekiller:) Esim icinde et olmadigi icin yanina birseyler aradi ve sonunda kozlenmis kirmizi biber ekledi. Yukardaki resim onun tabagi:)
Olculer 6 kisiyi doyuracak sekilde. Hemen tarife geceyim:
Malzemeler:

Hamur Malzemeleri:
-750gr. un
-1,5 tatlı kaşığı tuz
- ılık su
İc Malzemeleri:
- 1 bas kuru sogan(bence daha fazla olmalı)
- 1/2 cay bardağı sıvıyağ
- 1kg. haslanmis patates(pure yapilacak)
-1tatlı kasığıkadar tuz ve karabiber(bunlari ben ekledim tarife sadık kalmadım yani:))
SoS Malzemeleri:
- 3 yemek kaşığı tereyağı
- 3tatlı kaşığı pulbiber
- yogurt(ben sarımsaklı yaptım)
Hazırlanışı:

Oncelikle icini hazırlayalım ki, sogusun:
Sogani dograyip sıvıyagda kavuralım. Pure patatesi ve baharatlarını ekleyip iyice karistiralim. Kenarda sogumaya bırakalım.

Unu, tuzu ve suyu karıstırarak mantı hamurundan biraz daha sert olacak sekilde hamur hazırlayın. Suyu azar azar ekleyin ki kivamindan emin olun. Hamuru 3 bezeye ayirip uzerini nemli bir bez veya temiz bir posetle kapatın. Ben her zaman hamurun uzerini bez yerine posetle kapatirim. Yordugumuz hamuru biraz dinlendirelim simdi:) En az 10 dakika..

Dinlenmis hamurumuzu mantıdan daha kalınca acalım. (Hatıce burada 2mm. demis hatırlatayım) Simdi daireler kesmeye sıra geldi ve yine Hatice'nin de dedigi gibi en guzel kalıp nescafe kavanoz kapağı. Kestiğimiz dairelerin içine 1'er tatlı kaşığı sogumuş içimizden koyup kapatalim. Kenarlarını ıyıce bastırın ki acılmasın. Kapattığımız halujları kağıt havlu uzerine birbirine değmeyecek şekilde dizelim.

Derince bir tencereye su ve tuz koyup kaynatın. Her bezeden cıkan halujları tek seferde ara sıra tahta kaşıkla karıştırarak haşlayın (tencerenin ağzı kapanmayacak).
Pisen halujları sudan delikli kepceyle suzerek alın.

Sos icin tereyagını eritip, pulbiberle (ben nane de ekledim) karıstırıp halujların uzerine dokun. Ben mantı gibi once yogurt dokup uzerine sos ekledim.

Servis hazır, afiyet olsun efendim...
Not:İlk yorumlara bakmak isterseniz tiklayin: http://cilek.blogcu.com/1345139/

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru