5 Aralık 2006 Salı

YE#25 YORKSHIRE PUDİNG(PUF EKMEKLER/KOCA KAFALAR/TOP KREP)




















Ekmeklerin resmini gorunce bekleyemedim hemen denemek istedim, cocuklar bahane tabi kahvaltida boyle guzel bir goruntu hem de firindan yeni cikmis...

Marifetli Zuhal Yalcin'ın her gun merakla girdigim blogunda bu ekmekleri gorunce yine dokturmus diye dusundum ve tarife soyle bir bakinca da yarim olcu denemekten kimseye zarar gelmez dedim



















Eh ne diyeyim az once kahvaltidan kalktim, uzunca bir kahvaltiydi İyiki de denemisim. Tamamen asli gibi olmasa da cok guzeldi bu ekmekcikler. Belkide profiterolün toplari gibiydi ama benimkilerin ici yeterince bosalmamisti, o yuzden biraz daha(10dk.) pisireyim dedim, yanmasinlar diye de 150 dereceye kadar dusurdum son 10 dk. Firinimin dis cami patladi:( Oyuzden yeterince kabarmamis olabileceklerini dusunuyorum. Cami takilir takilmaz yine deneyecegim. Siz de mutlaka deneyin.

MALZEMELER:

*4 adet yumurta*2 cup/400ml. süt oda sıcaklığında*2 cup/320 gr. un*1 çay kaşığı tuzYAPILIŞI:

Robotta veya mikserle yumurtalarımızı yarım dakika iyice çırpıyoruz,sütümüzü ekleyip yarım dakika da süt ve yumurta karışımımızı çırpıyoruz.Ardından un ve tuzumuzu ekleyip 2 dakika kadar sıvı hamur kremamsı bir hal alana dek çırpmaya devam ediyoruz.NOT:İçinde kabartma tozu veya maya olmadığından çırpıldıkça kabaran bir ekmek onun için çırpma işlemi önem kazanıyor.


















Muffin kalıplarımıza minik tereyağ parçacıkları koyup 200derece ısıtılmış fırında eritiyoruz kalıbımızı fırından çıkarıp hamurumuzu kalıplarımıza ağzına kadar alıp 200derece ısıtılmış fırında 30dk pisiriyoruz, eger benim gibi yeterince kabartamadiysaniz firinin isisini 150 dereceye dusurup 10 dk. da boyle pisirin. Ben bunlarin resmini cekmeye doayamadim, cektim de cektim, sizlerle de paylasayim dedim Efendim afiyet olsun...

Not: İlk yorumları gormek icin tıklayabilirsiniz: http://cilek.blogcu.com/1036740/

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru