10 Aralık 2006 Pazar

VANİLYALI GÜLLAÇ

Sonunda ben de güllacı denedim, her Ramazan da yapmaya heveslenir ama yenmeyeceğini düşünerek(çünkü ne benim ailemde, ne de esimin ailesinde yapıldığını görmedim) vazgeçerim. Ama sutlu tatlılara meyilim olduğu içinde hep denemek istedim. Sonunda dayanamadım ve gecen yıl hazır bir porsiyon güllaç aldım. Sonuç mu? Beğenmedim, çünkü gülsuyundan hoşlanmadım. Bu sene de sevgili Zuhal in vanilyalı tarifini okuyunca yarım olcu yapmaktan kendimi alamadım. İyi ki de denemişim, sadece bir dilim kaldı ertesi güne.

Aslında tarifler hemen hemen ayni, ama benim gibi ilk defa deneyecek ve yenmeyecek korkusu olanlar varsa olcuyu vermek amacıyla tarifi yazıyorum.

Malzemeler:
5 adet gullac yaprağı
1lt. Süt
1 bardak tozşeker
1 paket vanilya
Yapılısı:

Sut ve sekeri bir miktar kaynatıp, vanilyayı katıp ılınmaya bırakın. Gullac yapraklarını yapacağımız tepsiye göre kırıp (ben 5 yapraktan yaptığım için biraz kalınca olsun diye küçük çaplı bir borcam tercih ettim) her kattaki gullac yaprağımızı dizdikten sonra kepçe yardımıyla sütümüzle ıslatalım. Ortasına kadar bu işlemi devam ettirip, ortasına kıyılmış ceviz içi ve ya tercihinize göre herhangi bir yemiş(ben üzerine toz Antep fıstığı dökmüştüm, bunun içine çok yakışacağını fark ettim ve bir dahaki denemem Antep fıstığıyla olacak) döküp kalan yaprakları da ayni şekilde tamamlayın. Kalan sütü üzerine dokun ve soğumaya bırakın. Soğuk olarak servis yapın. Üzerini süslemeyi unutmayın. Kiraz şekerlemesi ve ya narla süslemeyi unutmayın. Ben illaki üzerine kırmızı süs aradım ama bulamayınca çocukların sekerlerinden koydum ama boyası dağıldı

Not: İlk yorumlari gormek icin tiklayabilirsiniz: http://cilek.blogcu.com/1167392/

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru