10 Aralık 2006 Pazar

PATLICAN TURSUSU


Patlicani tursuda cok seviyorum ben, ici de rengarenk olunca yemede yaninda yat. Patlicanlar vardi evde, minik minik.. Aslinda tam karniyariklik idi ama esim pek yemez. Ben de ne zamandir yapmak istiyordum tursusunu. Az oldu ama bu yil icin baslangic oldu. Seneye daha fazla yapacagim insallah.
Malzemeler:
-7-8 tane kucuk patlican kullandim. Olculeri buna gore ayarlayin.
-2 adet havuc
-2 adet kirmizi salcalik biber
-1 bas sarmisak
-dilerseniz salatalik, kereviz sapi ve yapragi hatta kendisi
-1 cay bardagı sirke
-deniz tuzu
Yani ici olarak dolapta ne varsa azar azar katabilirsiniz.
Patlicanlari karniyarik yarar gibi yarin. Tuzlu suda haslayin. Ben sert sevdigim icin cok fazla haslamadim. Cok fazla da haslamayin ki dagilmasin. Cekirdek kismini biraz bosaltin.
Biberlerden birini kesikleri kapatmak icin ayirin ve diger ic malzemelerini minik minik dograyin. Ben vakitsizlikten robotla kiydim ama elde dogramanizi tavsiye ederim.
Hazirladiginiz ici patlicanlarin icine doldurun ve ayirdiginiz kirmizi biberi seritler halinde keserek yariklari kapatin. Ben gida ipiyle bagladim. Dilerseniz haslanmis maydonoz yapraklariyla da baglayabilirsiniz. Kavanoza bastirarak yerlestirin ve sirkesini katin. Benim kavanozumda tuzlu suya cok fazla yer kalmadi ve uzerine de tuz koydum ve tursu olana kadar hergun salladim. Bir de en uste biraz zeytinyagi doktum. Ben cok begendim, cok lezzetliydi...
Not: İlk yorumlari gormek isterseniz tiklayin: http://cilek.blogcu.com/1303490/

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru