17 Şubat 2013 Pazar

ALMAN PASTASI




Sıcağı sıcağına paylaşayım tarifi dedim, resmi zor yakaladım, şuan o da kalmadıJ Size standart ölçüleri vereceğim ama ben fırınımdaki sorun yüzünden geniş bir tepside (28cm. çapında) pişirdim, keki oldukça ince oldu. Ayrıca krema az gelmesin diye 1,5 ölçü yaptım. Yaparken bunları göz önüne alırsınız. Daha küçük bir kalıpta normal ölçülerde yapmanızı tavsiye ederimJ

Kekin Yapımı
·         Yaklaşık 1 çay bardağı erimiş margarin
·         2 yumurta
·         1,5 çay bardağı toz şeker
·         1 çay bardağı yoğurt
·         3 çay bardağı un
·         Yarım paket kabartma tozu(5gr.)
·         Üzeri için pudra şekeri

Yumurta ve şekeri köpürene kadar iyice çırpın. Margarin ve yoğurdu ekleyip çırptıktan sonra un ve kabartma tozunu da ekleyin. Kalıbınızı margarinle yağladıktan sonra harcı dökün ve 170 derece ısınmış fırında 20 dakika pişirip, kabarma bittikten sonra dereceyi düşürüp kızarana kadar pişirin.

Kremanın Yapımı
·         2 su bardağı soğuk süt
·         3 yemek kaşığı un (tepeleme)
·         50 gr. Margarin
·         1 yumurta sarısı
·         1,5 çay bardağı şeker
·         1 paket vanilya

Süt ve yumurta sarısını karıştırın. Un ve şekeri de ekleyip karıştırdıktan sonra orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca altını söndürüp vanilya ve margarini ekleyip soğuyana kadar ara ara karıştırın.
Kek ve krema soğuduktan sonra keki uzun bir bıçak yardımıyla enine ikiye kesip arasına kremayı sürün. Üzerine bolca pudra şekeri serpip buzdolabında 3 saat soğumaya bırakın. Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru