2 Mayıs 2007 Çarşamba

EVET EVET KREM KARAMEL...

Sevgili Hulya 'HAKİKATEN KREM KARAMEL' demisti bu tarife baslik olarak; benim baslik da buna cevap oldu biryerde... Daha once birkac basarisiz denemeden sonra ara vermistim krem karamel yapmaya. Ama bu krem karameli severek tukettik biz evde. Tarif soyle:

  • 1 kg.soğuk süt
  • 1 su bardağı şeker+1 çay bardağı şeker(Karamel için)
  • 1 çay bardağı mısır nişastası(ben 1+1/4caybardagi kullandim)
  • 1 pk.vanilya
  • 1 yumurta sarısı

Yapilisi:

Önce 1 çay bardağı şekeri teflon bir tavada ve ağır ateşte karamelize edin. Kaplarınıza birer yemek kaşığı kadar paylaştırın.Sonra süt,şeker,nişasta,vanilya ve yumurta sarısını iyice çırpıp karıştıra karıştıra pişirin. Ocaktan alıp karamel döktüğünüz kaplarınıza kreminizi paylaştırın. (Ben bu asamada firinda benmari usulu biraz daha pisiriyorum. Oda sıcaklığına gelen krem karamelinizi buzdolabında iyice soğutun. Bir tabağa krem karamelinizi ters çevirerek servis yapın...

Efendim afiyet olsun...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

YELDACIM MERHABA KREM KARAMELİN ÇOK GÜZEL OLMUŞ BENDE ARKADAŞIN TARİFİYLE YAPMIŞTIM BENİMKİDE ÇOK GÜZEL OLMUŞTU KREM KARAMEL FAZLA YUMURTA KOYULMAZSA ÇOK GÜZEL BİR TATLI OLUYOR
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor.ben de çok seviyorum kream karamli,Kremkaramelli kek tede çok hoş oluyor.Selamlar...

serinmavi dedi ki...

Yeldacım kurabiye makinesi ile ilgili yorumu kurabiye iletisine yazdım canım,bakarsın...

Hülya dedi ki...

Ellerine sağlık.Afiyet şeker olsun.Gerçekten pratik bir o kadar lezzetli bir tarif di mi?
Ben de Aybike de görüp yapmıştım:)
Sevgiler...

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba AYSEcigim,
tesekkur ederim canim, evet yumurta konusu biraz hassas krem karamelde..
Merhaba SERINMAVI,
tesekkurler canim, evet krem karamelli keki de deneyecegim, bir turlu sira gelmedi; cok merak ediyorum aslinda..Evet gordum yorumunu, tekrar tesekkurler canim.
Merhaba HULYAcigim,
tesekkurler canim, evet haklisin, gercekten oyle..Aybike de sagolsun:)

çilekli arama motoru