15 Mayıs 2007 Salı

YE#22 DOMİNO KURABİYELER




Bu kurabiyelerin goruntusu cok hosuma gitmisti ilk gordugumde, hemen listeye aldim. Kizim gormeden yaptim ve piserken firinda yakalandilar kizima... Gorunce bana: "Aaaaa! Bana oyuncak pasta mi yaptin" dedi:)) Benden daha cok kizimin hosuna gitmislerdi. Biraz hesap kitap isi gibi gorunsede; cok zevkli aslinda.. Yalniz un miktarini artirmak zorunda kaldim cunku sicaktan bayildilar ve pek sekil verilmeyecek durumdalardi.... Ben olculeri orjinalindeki gibi veriyorum, gerekirse siz de artirirsiniz.


Malzemeler:
60 g yumuşak tereyağ
60 g yumuşak margarin
1,5 su bardağı un
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 tutam tuz
2 çay kaşığı ılık su
Damla çikolata

Yapılışı:
1. Unu hamur yoğuracağınız kaba eleyin ve pudra şekeri ile karıştırın.
2. Bu karışıma yumuşamış yağları ilave edin ve yoğurun. Yumurta sarısı, tuz, vanilya ve ılık suyu ilave edin. Pürüzsüz bir hamur oluncaya kadar yoğurun.
3. Hamuru merdaneyle 0,5 cm kalınlığında açın. Cetvel yardımıyla 3X7 cm ölçülerinde dikdörtgenler kesin. Ortalarına bıçakla hafif bastırarak iz yapın ve damla çikolata ile istediğiniz sayılarla süsleyin.
4. Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 10-12 dakika pişirin. Renkleri hafif pembe olmaya başlayınca çıkarın.


Efendim afiyet olsun…

6 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

selam,
çok hoş olmuş kurabiyeler ellerine sağlık.

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba SEVDAMAVISI,
Cok tesekkur ederim canim..

Adsız dedi ki...

CANIM BU KURABİYELERİNE BAYILDIM HEPSİ BİBİRİNDEN GÜZEL OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER.

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba PASTACIKIZ,
Ben de cok sevdim bu kurabiyeleri, tesekkur ederim canim..

Hülya dedi ki...

Gerçekten hoş bir çalışma.Dominoseverlere çok anlamlı bir hediye olur di mi?Yapanı takdir ediyorum;)))

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba HULYAcigim,
Ben cok severim:)
Oyle cok domino tasimiz varki evde...

Evet bana birisi hediye getirseydi, yemeye kiyamazdim herhalde:)
Sagolasin canim...

çilekli arama motoru