12 Mayıs 2007 Cumartesi

YE#22 BISKUVI TABANCASI ILE YAPTIGIM BIR BASKA KURABİYE

Kurabiye tabancasini kullanmak bana cok zor geldi, bir turlu rahat rahat cikaramadim sekilleri. Aliminyum tepsiyi yaglamadan kullanilmasi gerektigini duyunca bunu da denemek istedim ve sonucta ilk dolum basarili olmasina ragmen; tabancanin ikinci dolumunda sonuc yine fiyaskoydu :( İsterseniz tabanca kullanmadan baska sekillerde kurabiye de yapabilirsiniz elbette bu tarifle. Ama tabancaniz varsa ve tarif ariyorsaniz, bir de siz deneyin bu tarifi, ama yorumlarinizi eklemeyi lutfen unutmayin, cunku denemeleri devam edecek...

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 2,5 caybardagi pudra sekeri
  • 1 caybardagi yogurt
  • 1 caybardagi siviyag
  • 250gr. yumusak margarin
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldigi kadar un

Yapilisi:

Butun malzemelerle yumusak bir hamur hazirlayin tabanca kullanmayacaksaniz sekil verip pisirin. Eger tabanca kullanacaksaniz, kesinlikle pisirme kagidi kullanmayin cunku tabanca birakmiyor sekilleri, eger varsa aliminyum tepsinizde deneyin. Yapismiyor korkmayin. 175 derece isinmis firinda kizarana kadar pisirin.


Efendim afiyet olsun...

4 yorum:

Sevgi Ackersonn dedi ki...

Selam.. Bu biskuvi tabancasi bende de var.. annemden almistim, cok eskidir.. Onceleri epeyi ugrastim sonra yogurdugum hamuru önce buzdolabinda bekletirsem basarili olacakmisim gibi geldi ve oyle yaptim.Gercekten de soguyan hamur tabancadan dagilmadan cikti.Yalniz bir de hamurun dokusu var. Yani sizin tarifinizde yumurta ve yogurt var. Oysa bu tabanca tart hamuru tipi hamurlari sekillendirilmek uzere tasarlanmis.Uzun ugraslardan sonra bunu anlayabildim Sevgiyle..

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba AGONIA,
onerilerini dikkate alacagim, cok tesekkur ederim verdigin bilgiler icin. Sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık tariflerinizin hepsi de birbirinden güzel, kurabiye makinesinden benim de var, uyguladığım tarifi daha önce blogumuzda yayınlamıştım (http://pratikbayanlar.blogcu.com/2111969/), isterseniz bir bakın. ben tepsiyi hafifçe kullandığım margarinin kağıdını tepsiye sürterek kağıtta kalmış margarin kırıntıları ile yağlıyorum böylece kalıptan çıkan hamurlar tepsiye daha iyi yapıştığından kalıptan daha iyi ayrılıyorlar.
Sevgiler...

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba PRATİKBAYANLAR,

COk tesekkur ederim onerilerinize, sizin tarife baktim, mutlaka deneyecegim, sevgielr..

çilekli arama motoru