29 Kasım 2006 Çarşamba

ŞEFTALİLİ TART


Bu şeftalileri dondurucuya atmistim. Yani geçen yıldan kalma. Aynen bu şekilde dilimledim ve aralara toz seker serptim. Ve çözulmeden kullandim. Biraz çözüldükten sonra yemesi gerçekten hoş oluyor; serin serin. Gelelim tartın yapımına..

Hamuru için:
*500gr un
*250gr margarin(içinden biraz alıp kalıbını yaglayın)
*2 yumurta
*150gr. pudra şekeri
*vanilya
Bütün malzemeleri karıştırıp tart hamurunu oluşturun ve yağladiginiz kalıba bastirarak kenarlarida kaplayacak sekilde kaplayin. Kabarmamasi icin catalla üzerine batirarak delikler açın ve hemen fırına verip kızarana kadar pişirin. Soğumaya bırakın.

Kreması için:
*500gr. sut
*4 yemek kaşığı un
*6 yemek kaşığı şeker
*vanilya
*1paket krem santi
*1bardak süt

Kremadan artacaktir. Dilerseniz yarim ölçü yapabilirsiniz, dilerseniz benim yaptigim gibi dibine meyveler dilimlediğiniz kuplara bölüştürüp serin serin yemek üzere dolaba kaldırabilirsiniz:-)

Süte unu karıştırıp pisirmeye başlayin kaynamaya başlayınca sekerini katın. Bir iki dakika kaynadıktan sonra altını kapatıp vanilyayı ekleyin. Ayrı bir kapta 1bardak sutle hazırladığınız kremsantiyi soğumus kremayla karıştırın.

Tart hamuru ve krema tamamen soğuduktan sonra paketteki tarifine gore jole hazirlayin. Tart hamurunun üzerine önce ince bir tabaka halinde kremayı sürün, sonra dilediğiniz meyveleri dizin. Eğer hemen tüketmeyecekseniz benim yaptiğimi yapmayin çünkü benim meyvelerim ertesi güne kararmaya başlamişti. Fazla sulu olmayan dilediginiz meyveyi kullanabilirsiniz.Üzerine jölesini sürüp dolaba kaldırın.

Efendim afiyet olsun.
Not: İlk yorumlar icin linke bakabilirsiniz: http://cilek.blogcu.com/667827/

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru