29 Kasım 2006 Çarşamba

BESAMEL SOSLU BROKOLİ...


Hala denememis olanlar varsa denemelerini siddetle tavsiye ediyorum...

Malzemeler:
*1/2kg. brokoli
*100gr. margarin
*3 yemek kasigi un
*500ml. sut
*1 yemek rendelenmis hindistan cevizi
*1 su bardagi kasar peyniri
Nasil mi yaptim? Brokolileri buharda haslamaya biraktim. Eger aparatiniz yoksa bir yukseklik ayarlamanizi tavsiye ediyorum. Hicbirsey bulmazsaniz suda haslayin:(

Brokoliler haslanirken besamel sosu yapmaya basladim. Margarini eritip unla kavurdum. Hindistan cevizi rendesini ekleyip biraz daha cevirdim. Sutu yavas yavas ilave ederek ve hızlı hızlı karistirarak topaklanmayan(eger basarisiz olursaniz bu asamada blendirdan gecirebilirisiniz) besamel sosumu hazirladim:)

Haslanan brokolileri firin kabina yerlestirdim, uzerine besamel sosumu doktum, en uste de kasar rendesi serpip 200 derece firinda nar gibi kizarana kadar pisirdim..

Efendim, Afiyet olsun...

4 yorum:

hilal dedi ki...

harika bir sebze tarifi, tam benim damak tadıma uygun, ilk fırsatta deneyeceğim

Yelda Özyurt dedi ki...

tesekkurler HİLAL..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Merhabalar,
Sayfanızı tesadüfen keşfettim. İncelerken buralara kadar gelmişim :) Artık yorum da brokoliye kısmetmiş :) Herşey çok güzel ellerinize emeğinize sağlık. (İzninizle sizi linklerime ekleiyorum. Bana da yeriniz varmı? Sevgiyle...
http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba AYSEL,
Bloguma hosgeldin, tesekur ederim:)
Elbette:)

çilekli arama motoru