4 Kasım 2013 Pazartesi

BİR KEMİK, BİR TENCERE KEŞKEK, BOLCA KEMİK SUYU ...

Kurban Bayramında eve gelen koca bir uyluk kemiği parçası vardı. Ne zamandır aklımda olan keşkeği yapmak için bir fırsat doğdu bana. Keşkek kemikli et varsa güzel… Hangi kültürün böyle bir yemeği var ki J Keşkek köylerde düğünlerde yapılan bir yemektir aslında. Kocaman kazanlarda yapılır. Özel tokmakları vardır, pişmekte olan et ve buğday bu tokmaklarla dövüle dövüle pişirilir. Buğday iyice özlenir ve sakız gibi olur.

Eh bizde bu imkanlar yok tabi, ben sadece pişirdim dövemedim J Ama yine de çok güzel bence..

Malzemeler

  • Kemikli et (bendeki kemikte fazla et yoktu üzerinde ama eklemeye de gerek duymadım. Sizin tercihinize kalmış)
  • 2,5  su bardağı aşurelik buğday (yarma)
  • 1,5 yemek kaşığı salça
  • 1 kaşık sıvıyağ
  • Tuz

Nasıl Yaptım?
Bir gece önceden buğdayı tencerede bir taşım kaynattım, kapağını kapatıp ertesi güne kadar beklettim. Ertesi gün baktığımda buğdaylar pişmiş gibi görünüyorlardı ama daha çok pişecekler. Kemikleri düdüklüde iyice haşladım. Üzerindeki etleri ayırdım.

Salçayı yağda kavurduktan sonra süzdüğüm buğdayları ve kemikli etin üzerinden ayırdığım etleri katıp karıştırdım. Üzerine kemik suyundan ekledim.
 Kısık ateşte tencerenin kapağını kapatıp pişmeye bıraktım. Keşkek kemik suyunu çektikçe, biraz daha eklediğim(bu işlem birkaç kez tekrarlanacak) için kemik suyunu sıcak tutum. Eğer soğumuşsa pişirmekte olduğunuz buğdaylar tekrar sertleşecektir. Buğdaylar yeter diyene kadar pişirmek lazımJ Tuzunu da unutmayalım. Pişen buğdayları kapağı kapalı biraz demlenmeye bırakalım. Bu arada kalan kemik sularını çorbalarda pilavlarda kullanılmak üzere dondurucuya kaldırmayı unutmayalım..
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru