10 Kasım 2013 Pazar

TENCEREDE FİNCAN KEKİ

Benimkiler pek fincana benzemiyor değil mi? J Bu bir denemeydi, aklımda fırında yaptığım kek için bu kağıt bardakları kullanmak vardı ama sıradaki kek bu olunca denemek istedim ama pek iyi fikir değilmiş J Çünkü tencerede kekler su içinde pişiyor. Çok çabuk piştikleri için ıslanmaya fırsat bulamadan pişecektir diye düşünmüştüm ama altlarındaki birleşim yerleri oldukça deforme olmuştu. Patlayıp akmadılar ama yine de tavsiye etmiyorum. Yani neymiş, cam olur, porselen olur; fincan yada bardakta pişirin..

Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao (tepeleme olursa iyi olurJ)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • Un (fazla koyu kıvamda olmayacak kadar)

Nasıl yaptım?

Önce yumurta ve şekeri iyice köpürttüm. Sonra süt, kakao, ve vanilini ekledim.  Unla birlikte kabartma tozunu da ekledim. Normal kek kıvamından bir tık daha cıvık olsun. O yüzden unu dikkatli ekleyin.
Şimdi sıra pişirmeye geldi. Karnıyarık tenceresinin içine yarıdan daha az su koyup kaynatın. Fincanlara en fazla yarısına kadar  harç koyun.
 Fincanları tencereye yerleştirdikten sonra tencerenin kapağını kapatıp orta ateşte pişirin.

Tencerenin kapağında hava deliği varsa, benim gibi kapatmaya çalışın J. Kısa sürede kekler kabarmaya başlıyor ve pişiyor. Ara ara tencerenin kapağını açıp bıçak yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edin.
Ortasını biraz cıvık bırakıp yalancı sufle yapabilirsinizJ.
Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru