11 Eylül 2013 Çarşamba

KIŞ HAZIRLIKLARI-I

Kış kapıda...
Kış hazırlığı yapılırsa daha bir güvenle ve sevgiyle karşılıyorum kışı...
Eğer kış hazırlığı yapmadıysam, her gün ne yiyeceğim sıkıntısı yaşıyorum, pazara, markete gittiğimde yemeklik çeşit bulamıyorum. Akşama ne yapacağım sıkıntısı çok daha fazla oluyor.

Kış hazırlığı biraz yorucu da olsa, bittiğinde verdiği huzura değiyor :)

Yine çoook kavanozum var, domatesler şimdi çok güzelken, değerlendirmek lazım, kışın domates neredeyse hiç almıyorum. Çünkü onları domates kılığına girmiş, kimliksiz sebzeler olarak değerlendiriyorum. Tatsız, lezzetsiz, susuz ve çok pahalı oluyor.

Kavanozlarımı atmaya kıyamıyorum, çok da birikiyorlar, bu yıl kısmet olursa hepsini değerlendireceğim. Her yıl dondurucuyu doldurduğum sebzeleri de konserve yapmaya çalışacağım. Yaptıkça sizlerle paylaşmaya devam edeceğim inşallah.

Daha önce 9 kavanoz domates yapmıştım, şimdi 5 daha ekledim, daha yapacağım insallah. Nasıl yaptığımı bilmeyen varsa kısaca anlatayım:

Domateslerimi küp küp doğrayıp büyük bir tencerede pişirdim. Daha sonra rendelenmiş de yapacağım. Biraz da tuz attım. Bunlar sulu domateslerdi ama suyunu çektirene kadar pişirmiyorum. Suları çok lezzetli ve yemeklere ayrı lezzet katıyor. Kaynadıktan sonra ocağı kısıp 20-25 dakika daha pişirip kavanozlara paylaştırıyorum. Kavanozları tepeleme dolduruyorum. Kapakların sağlam olduğundan emin olduktan sonra sıkıca kapatıp kavanozları ters çeviriyorum. Domateslerin sıcaklığı ile içinde basınç oluşuyor ve kapaklar içeri çekiliyor. Soğuduktan sonra kapakları kontrol edin. Eğer içeri çekilmemiş varsa (bastırdığınızda çöküyor ve ses geliyorsa) o kavanozu buzdolabında saklayın ve kısa zamanda tüketin. Çünkü bu konserveler olmamış demektir.  Bu aşamalar bütün konserveler için geçerli olacaktır.

Soğuyan kavanoları serin ve karanlık bir yerde kış boyu saklayabilirsiniz.
Sağlıklı günlerde tüketelim inşallah, afiyet olsun...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık afiyet olsun bereketli olsun sağlıkla tüketin inşallah sen yaparsın da güzel olmaz mı ...

Yelda Özyurt dedi ki...

sagol bacım, sende nasıl gidiyor kış hazırlıkları?

çilekli arama motoru