13 Kasım 2009 Cuma

FINDIKLI PESTO SOS




Yıllardır yaptığım, ailece evimizin vazgeçilmezi pesto sosumuz... Bu tarifi yine yemekbiz dostlarımdan almıştım. Güzideciğim bir kez daha teşekkürler tarif için. Tarif orjinalinden biraz değişti, her yıl kendimce ufak değişiklikler yaptım ama özünde aynı sos. Fesleğen bulamazsam reyhan kullanıyorum, çamfıstığı yerine fındık kullanıyorum. Sizlere son halinin tarifini yazıyorum:

Malzemeler:
  • 1 demet taze fesleğen veya reyhan
  • 1 çay bardağı fındık
  • Yarım çay kaşığından az tuz
  • 1 su bardağı kadar sıvı yağ(Ben ayçiçek yağı kullanıyorum)
  • 1 diş sarımsak
Yapılışı:
Fesleğenler yıkanıp kurutulur. Mutfak robotunun haznesine konur. Üzerine sarımsak, fındık ve tuz eklenir. Bu aşamada biraz robottan çekiyorum. Sonra azar azar yağını ekliyorum. Yağı üzerine çıkacak kadar olduğunda robotta çekme işlemini bırakıyorum. Resimde gördüğünüz kavanozlara paylaştırıp buzdolabına kaldırıyorum. Buzdolabında 1 ay kadar durabilir. Bütün kış dolabınızda olsun isterseniz fazla yapıp uygun kaplara koyduktan sonra dondurucuda saklayabilirsiniz.

Bu sosu makarnalarda, domates soslarında, salatalarda severek kullanacaksınız. Hatta çok sevecek her yerde kullanmak isteyeceksiniz:)
Efendim afiyet olsun...

2 yorum:

ela dedi ki...

Yelda Hanım çok teşekkür ederim tarifinize göre uyguladım fındık ve fıstık karışımı koydum ben çok güzel oldu tarifiniz için çook teşekkür ederim kocaman sevgiler...ela

Yelda Özyurt dedi ki...

ELA hn, begendiginize cok sevindim, yorumunuz icin tesekkurler,afiyetle yeyin pesto sosunuzu, agzinizin tadi eksik olmasin:)

çilekli arama motoru