25 Kasım 2009 Çarşamba

MİDYE TATLISI


Son iki bayramdır bu tatlıyı yapıyorum; hem kolay geliyor, hem de görüntüsüne bayılıyorum. Yalnız hoşuma gitmeyen birşey var bu tatlıda: sonraki günlerde yumuşamaya başlıyor. Son yapışımda hepsini şerbetlemedim bu yüzden, yedikçe şerbetledim. Yumuşamasının sebebi hamurunda maya olması diye düşünüyorum. Bu sene kısmet olursa klasik baklava hamuruyla deneyeceğim. Deneyen arkadaşlarımız varsa, sonucu paylaşırlarsa sevinirim. Ben klasik midye tatlısı tarifi vereceğim şuan:
Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 20 gr.yaş maya (ben yarım paket instant maya kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • Açmak için nişasta
  • 1 fiske tuz
  • Aldığı kadar un
  • İçine 1 su bardağı kadar iri çekilmiş ceviziçi (ben robot yerine bıçakla parçaladım)
  • Üzerine 150 gr. tereyağı
şerbeti için:
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • yarım limonun suyu
yapılışı:

Süt, yağ, yumurta çırpılır. Azar azar un eklenir. Biraz kulak memesinden sertçe bir hamur hazırlanır. 10-12 eşit parçaya ayrılıp bezeler yapılır. Bezelerin yarısı ayrılıp üzeri havluyla kapatılır. Diğer kalan bezeler çay tabağı büyüklüğünde açılır. Aralarına nişasta serpilerek üst üste konduktan sonra mümkün olduğunca açılır. sonra bu hamurdan rulo yapılır ve dinlenmeye alınır. Aynı işlem diğer bezelere de uygulanır. Rulolar buzdolabında yarım saat kadar dinlendirilir. Rulolar 1 cm. kalınlığında kesilir ve yan yatırılıp açılır. Şekilleri yuvarlak yerine oval olursa daha güzel oluyor. Ortalarına 1 tatlı kaşığı ceviz eklenip kapatılır. Fırın tepsisine dizilen midyelerin üzerine erimiş tereyağı gezdilir ve 180 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirilir. Şerbeti dökmek için birisi ılık birisi soğuk olmasını tavsiye ederim. Yukarda bahsettiğim gibi yumuşama riski var.

Efendim afiyet olsun...
İyi bayramlar dilerim.

14 yorum:

Sevgi Ackersonn dedi ki...

İştihamı kabarttı. Bu ne güzel görüntü böyle ellerine sağlık sevgili Yelda.

Yelda Özyurt dedi ki...

Sevgicim tesekkur ederim:)
bu tatlinin goruntusune bayiliyorum:)

Saglıklımutfak dedi ki...

merhaba yelda hn . bir blogunuzolduğunu bilmiyordum . tarfi yemekde denizden duyarduymaz izlemeye aldım sizi. elinize sağlık
www.sagliklimutfak.blogspot.com
hilal

Gümüş Tepsi dedi ki...

tatlı muhteşem görünüyo.elinize sağlık.bloğunuzu yeni keşfettim.çok güzel tarifler var.

gulcinyamaninsanaldunyasi dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor..ellerine sağlık.sevgiler
www.gulcinyaman.info

Yelda Özyurt dedi ki...

tesekkurler GULCIN:)

döküm tava dedi ki...

mmmm süpermiş tşkler

prenses annesi dedi ki...

canım çekti... çok güzel duruyorlar

Yelda Özyurt dedi ki...

tesekkurler YAREN:)

Unknown dedi ki...

Merhaba...
Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...

sibelinmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık bende bu tatlıyı çok merak ediyorum inşallah bir gün deneyeceğim
sevgiler

Sevgi Ackersonn dedi ki...

Sevgili Sibel, bu güzel tatlı benim değil, aslında benim blogum da yok, nedendir senin gibi birkaç arkadaş benim zannetmiş teşekkürlerini alıyorum. Sanırım bu tatlının sahibine yani Yeldaya teşekkürüm arkadaşlarda bu düşünceyi uyandırmış, ya da belki de arşivlediğim için gerektiğinde gruba sunduğumda benim sanılmış aslında Yeldaya ait olduğunu yazmam gerekirdi ama unutmuşum. Özür dilerim Yelda.

Yelda Özyurt dedi ki...

rica ederim SEVGI, hic sorun degil:)

Adsız dedi ki...

yapmış olduğumuz yorumları onayladığınız için teşekkür ederiz, kiralık jet çözümleri için bize ulaşabilirsiniz.

çilekli arama motoru