20 Haziran 2017 Salı

GÜL ŞURUBU


Ramazan ayının başlarında paylaşmak istemiştim ama unutmuşum. Eğer reçellik gül bulursanız mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Miktarlar tamamen sizin damak tadınıza kalmış olsada ben ölçüyü 2 lt. şurup için kullandığım miktarı yazacağım. En azından tahmini bir fikriniz olsun.

Malzemeler:

  • Kokulu gül yaprakları (3-4 adet gül)
  • Toz şeker (1,5 su bardağı)
  • Limon tuzu ( ben toz halinde 1 tatlı kaşığına yakın kullandım)
Arzuya göre rengi daha kırmızı olsun diye nar çiçeği ekleyebilirsiniz. ben 3-4 nar çiçeği ekledim. 

Yapılışı:

Öncelikle gül yapraklarını tozşekerin bir kısmı ve limon tuzuyla  kapaklı bir kabın içinde elinizle iyice ovalayın. Gülün bütün aromasının ve renginin çıkması lazım. Bu aşamada nar çiçeğini ekleyebilirsiniz.  Kapağını kapatıp birkaç saat hatta bir gün buzdolabında bekletin. Ara kontrol edip kalan şekeri de ekleyip karıştırın.  Bu şekilde buzdolabında 1 hafta bile bekleyebilir. Dilediğiniz zaman süzüp posayı tekrar tekrar sulandırarak içindeki aromanın suya geçmesini sağlayın, süzülen her suyu şurubunuza ekleyin.  Su miktarını tadına bakarak ayarlayabilirsiniz.

Afiyet olsun.

2 yorum:

Etimesgut Halı yıkama dedi ki...

ıyı bır sıte

Fagor Servisi dedi ki...

Fagor Teknik Servisi olarak sitenizi çok beğendik.

çilekli arama motoru