29 Ağustos 2009 Cumartesi

MUZLU TART

Tart ne'li olursa olsun seviyorum sanirim:) Aslinda joleyle aram pek yoktur; kendimize yapiyorsam elimden geldigince az dokuyorum joleyi, hatta fircayla meyvelere suruyorum bazen sadece ama geri kalan kismi zevkle tuketiyorum. Ramazan da sizlerin de cani ister mi bilmem ama burdan buyrun:

Hamuru için:
*500gr un
*250gr margarin(içinden biraz alıp kalıbını yaglayın)
*2 yumurta
*150gr. pudra şekeri
*vanilya

Bütün malzemeleri karıştırıp tart hamurunu oluşturun ve yağladiginiz kalıba bastirarak kenarlarida kaplayacak sekilde kaplayin. Kabarmamasi icin catalla üzerine batirarak delikler açın ve hemen fırına verip kızarana kadar pişirin. Soğumaya bırakın.

Kreması için:
*500gr. sut
*4 yemek kaşığı un
*6 yemek kaşığı şeker
*vanilya
*1paket krem santi
*1bardak süt

Kremadan artacaktir. Dilerseniz yarim ölçü yapabilirsiniz, dilerseniz benim yaptigim gibi dibine meyveler dilimlediğiniz kuplara bölüştürüp serin serin yemek üzere dolaba kaldırabilirsiniz:-)

Süte unu karıştırıp pisirmeye başlayin kaynamaya başlayınca sekerini katın. Bir iki dakika kaynadıktan sonra altını kapatıp vanilyayı ekleyin. Ayrı bir kapta 1bardak sutle hazırladığınız kremsantiyi soğumus kremayla karıştırın.

Tart hamuru ve krema tamamen soğuduktan sonra paketteki tarifine gore jole hazirlayin. Tart hamurunun üzerine önce ince bir tabaka halinde kremayı sürün, sonra muz dilimlerini dizin.Üzerine jölesini sürüp dolaba kaldırın.


EFENDİM AFİYET OLSUN...

3 yorum:

ipek dedi ki...

Tartın muzlusunu hiç denememiştim. Ama çok güzel görünüyor. En kısa zamanda bir de muzlu tart denerim artık.

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba IPEK,
Muz sulanmadigi icin gayet basarili bir tart oldu, denemelisin:)

ebvatathemua dedi ki...

Yelda,blogumdaki uyarı yazısı, eskiden izlemeye aldığım başka bir blogdan kaynaklanıyor(yummy411),bloggera bildirdim düzelicek umarım,teşekkürler:)

çilekli arama motoru