19 Ocak 2007 Cuma

KUNEFE

Uzun zamandir eklemeyi istedigim bir tarif Kunefe... Biz cok seviyoruz, sevip de yapmayi bilmeyenler varsa veya hic tatmayip da merak edenler varsa boyle buyurun:


Eger kunefe tepsiniz varsa super, yoksa uzulmeyin 25-30cm caplarinda bir teflon tava uydurmaya calisin.

Malzemeler:
  • 300gr. kadayif
  • 100gr. tereyagi
  • 1 paketten az dil peyniri
  • 1 yemek kasigi kadar pekmez

Serbeti icin:

  • 1+1/4 bardak su
  • 1,5 bardak tozseker

Oncelike serbet hazirlanir ve sogumaya birakilir...

Kadayif bıcakla veya elinizle ufak parcalara ayrilir, hatta tabiri yerindeyse parca pincik edilir:) Eritilmis tereyag ve pekmez kadayifa iyice yedirilir. Pekmez kadayifin kizarmasi icin kullaniliyor. Eger isterseniz serbete de pekmez katabilirsiniz. Kadayifin heryerine yagin dagildigindan emin olduktan sonra tavaya yarisini dokun ve iyice bastirin. Cok sıkı ve duzgun olmali. Sonra dil peynirini dilimleyip(cok ince olmasin) bastirdiginiz kunefenin uzerine araliksiz dizin. Kalan kadayif da uzerine dokup bastirma islemini tekrarlayin ve kisik ocakta heryerini ocak uzerinde kaydirarak pisirin. Cevirerek diger yuzeyini de pisirin. Cevirmek icin benim gibi duz tava kapaginiz yoksa bir tepsinin arkasini kullanabilirsiniz. Kunefenin tek zor yani bu cevirme isidir. Yaninizda bir yardimciniz olursa daha da kolaylasir. Her iki tarafida kizaran kunefenizin sogumus serbetini uzerine dokun ve sicak sicak tuketin lutfen.

Efendim afiyet olsun....

14 yorum:

Adsız dedi ki...

of of bu lezzetide evde yaparsak iyice kilo alırız ben çok severim künefeyi ellerinize sağlık

Kübra dedi ki...

ben bayılırım künefeyee.. ellerinize sağlık..
kendi tepsisinde de daha güzel olur dimi.. neyse cnm biz de teflonda deneyeceğiz artık..
sevgilerle..

yemek dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok nefis bir görüntü. Bir Antep'li olarak bayılırım künefeyede, kadayıfada.
Banada beklerim.

Sevgiler...

Hülya YILMAZ dedi ki...

ben de çok severim künefeyi. eline sağlık, çok da güzel görünüyor.
denemeli mi, denememeli mi, Yelda'ya mı gidip yemeli....

Hanife dedi ki...

Tek kelimeyle muhtesem olmus..
Ellerine saglik Yelda..

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım
künefe nefis görünüyor.
zaten biz ailece bayılırız künefeye..
Ellerine sağlık.
www.burcuboncuk.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Eline sağlık,çok güzel görünüyor...Hazır künefeler gibi olmuş(kebabçılardaki gibi)
Mersin'de çok yemiştik Antakya künefesi,çok güzeldi...En son Antakya Belen yaylasında yedik,sanırım en gerçeği oudu...

Selam ve sevgiler

Adsız dedi ki...

AY NASIL CANIM ÇEKTİ BİLEMEZSİN BEN ÇOK SEVERİM AMA YAPMAYA CESARET EDEMDEİM BUGÜNE KADAR SENİN TARİFİNİ HERHALDE DENEYECEĞİM BURADA YAŞ KADAYIF SATAN BİR YUFKACIMIZ VAR KÜNEFE TAVASINI NERDEN BULURUZ ACABA BEN EVİMDE HERŞEY BULUNMASINI SEVERİM BİR ARADA HAMSİ TAVASI ALMAK İSTİYORUM

Adsız dedi ki...

merhaba,

bu nasıl birşeydir böyle.. :) O içindeki peynirin erimesine bitiyorum ben :) Ama yedikten sonra inanılmaz uykum gelir :)

ellerinize sağlık

Hülya dedi ki...

Bir geldin pir geldin;)Çok öpüyorum,tekrar geçmiş olsun...
Eşim bayılır künefeye..
Nescup tarifin için girmiştim sayfana bir de baktım yeni bir tarif...Şimdi birşey daha yapmak şart oldu:)

Adsız dedi ki...

allahım beceriklilik bu olsa gerek sen dışardaki yemekleri bile eve taşımışsın en kısa zamanda künefe tepsisi alacağım

Adsız dedi ki...

TAM CANIM TATLI İSTİYOR DİYE SÖYLENİP DURUYORDUM CANIMDA ŞİMDİ BİR ŞEY YAPMAK İSTEMİYOR HAZIR BİR ŞEYLER CANIMİSTİYOR GENE AÇTIM KARŞIMDA KÜNEFE BEN ŞİMDİ NAPAYIMDA NERDEN BULAYIM

Hülya dedi ki...

Hanfendi mimledim siz:)Anlatın bakiiim kimsiniz,nesiniz,ne yer ne içersiniz;))))Ben anlattım da...

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba SEDA,
Bos ver kilolari, once ye sonra erit:)
Merhaba KUBI$
Teflonda da olur canim dert etme, guzelce sikistirabilirsen ve cevirebilirsen sorun yok...
Merhaba LAVANTIN,
Bir Antepliyle daha tanistigima cok memnun oldum, tabi gelirim:)
Merhaba HULYACIM,
Ne demek gelecegini haber ver yaninda yapayim, yiyelim sicak sicak:)
Merhaba HANIFE
Cok tesekkur ederim:)
Merhaba BURCUBONCUK,
Zaten ailece yemek guzel oluyor, kalabalik olcak ki, tadi damaginda kalsin dimi:)
Merhaba SERINMAVI,
Tesekkur ederim, eh artik evde yersiniz kunefeyi, gordugun gibi hic zor degil:)
Merhaba AYSE,
Eger kunefeyi cok seviyorsan bizim gibi, tepsisini de al tabi, gecenlrde Metro'da tek kisilik tepsilerini gordum, cok sirindi:)
Merhaba ZERRIN,
O peynire ben de bitiyorum:)
Merhaba HULYAcim,
Esine yap mutlaka, dondum evet, ilgine tesekkur ederim:)
Merhaba GULIZcim,
İlahi sen,beceriyle ne ilgisivar, gordugun gibi ck kolay, Bir Urfali ustanin yapisina sahit olmustum, o yuzden gozum kesmisti. Hem esim de yapar bunu:)

Merhaba HULYAcim,
Tesekkurler canim...

çilekli arama motoru