3 Haziran 2017 Cumartesi

GÜL REÇELİ


  • 20 adet kadar kokulu
    reçellik gül,
  • 6 su bardağı su,
  • 8 su bardağı toz şeker,
  • 1 çay kaşığı limon tuzu (bende toz halinde limon tuzu vardı, kaşıkla ölçtüm, sizde parça parça ise büyüklüğüne göre 2-3 hatta 4 parça bile koyabilirsiniz)
  • Rengini daha koyu yapmak için içine 3 tane nar çiçeği (hibiscus) attım


Öncelikle suya limontuzunu atıp ayıklayıp iyice yıkadığım gül yapraklarını (içinde böcek falan kalmasın diye sirkeli suda beklettim) kaynattım. Gül yaprakları suyun yüzüne çıkıp renkleri tamamen açılınca şekerini kattım ve orta ateşte kıvamını alana kadar kaynattım. 

Reçel kıvam kontrolümü daha önceki tariflerimde anlatmıştım. Kesme şekerin üzerine bir damla reçel damlatıyorum, eğer şeker reçeli emiyorsa kaynatmaya devam ediyorum. Eğer reçel dalası şekerin üzerinde top gibi kalıyorsa kıvamına ulaşmış demektir. 

Efendim afiyet olsun ...


1 yorum:

Atalay Yetkili Servis dedi ki...

Atalay yetkili servis olarak paylaşımınızı beğendik.

http://atalayyetkiliservis.com/

çilekli arama motoru