10 Aralık 2006 Pazar

KADAYIF DOLMASI(ye #15 Türk ve Dünya Mutfağından Bayram Tatlıları )

Niyetim baklava yapip yayinlamakti yemek etkinlikleri icin ama elimde olmayan sebeplerle yetistiremedim. Ben de daha onceki yayinimi one alarak bu etkinlikten eksik kalmak istemedim. Bu ayin ekinligine evsahipligini yapan Dersaadet e tesekkur ediyor ve kolayliklar diliyorum....

Eger siz de kadayıfı benim gibi cıtır cıtır seviyorsanız bunlar tam size gore:))

Tarif kısaca soyle;

Yaklasık 200gr. kadayıfı 125gr erimis tereyagı ile harmanlayin. Yagladiginiz fırın kaplarina bir miktar kadayifi bastirip iri cekilmis ceviz ekleyip bir kat daha kadayıf ekleyin. İyice bastirin. Katlari istediginiz kadar cogaltabilirsiniz. Ben bunlari muffin kaplarinda yaptim. 200 derece firinda nar gibi kizarana kadar pisirin. Sogumaya birakin. Bir tencerede 2 su bardagi seker ve 2 su bardagi su ile hazirladiginiz serbeti (ocaktan almadan 5 dk. once 1 yemek kasigi kadar limon sıkmayı unutmayın)
sogumus olan kadayıfların üzerine sıcak sıcak dokun ve cekmesini bekleyin. Uzerini suslemek size kalmış ben ceviz serptim, siz isterseniz fistik ve ya hindistan cevizi de kullanabilirsiniz. Hepsi bu kadar. Eh afiyetle yemek kalıyor geriye.

Not: İlk yorumlara bakmak isterseniz tiklayin: http://cilek.blogcu.com/331463/

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru