5 Aralık 2006 Salı

FIRIN SUTLAC



Malzemeler :
-0,5 su bardagi pirinc(cok pirincli sevenler artirabilirler)
-1,5 su bardagi su (pirinci haslamak icin)
-1lt. sut
-1 yemek kasigi nisasta
-1 yemek kasigi pirinc unu
-0,5 cay bardagi su
-1,5 su bardagi toz seker(ben 1,25 sb. kullandim)
-1 yumurta sarisi
-1 paket vanilya

nasil mi yaptim?

bir yanda pirinci yikayip suzup haslamaya basladim, bir yandan da sutu kaynatmaya. Her ikisi de hazir olunca pirinci sute kattim, onlar pismeye devam ederken ben de; pirincunu, nisasta ve vanilyayi bir kasede karistirdim sonra 0,5 caybardagi suyla iyice ozedim. ve hemen tencere ekledim karistira karistira...

5-10 dk karistirarak kaynattim. Sekerini ekledim. Sonra yumurta sarisini bir kasede cirptim ve kaynayan sutlactan bir kepce katip karistirdim, onuda sutlaca katip altini sondurdum tencerenin.

Firin kaselerine paylastirip benmari usulu, izgara ayarinda 175 derecede (ben 200 de yaptim hemen yandilar) uzerleri kizarana kadar pisirdim.

Afiyetle...

(Bu arada bir puf noktasi vermeyi unuttum: eger pirincler haslandiktan sonra sicak yerine soguk sutle bulusturursaaniz ve sekeri erken katarsaniz pirincler sertlesirler.)
Not: İlk yorumlara bakmak icin linki tiklayabilirsiniz: http://cilek.blogcu.com/1067329/

Hiç yorum yok:

çilekli arama motoru